Znajdź nas na Facebooku

Gorący ziemniak III...alarm DISTRESS DSC HF

 

Gorący ziemniak III...alarm DISTRESS DSC HF

Osoby przygotowujące się do egzaminu na świadectwo radiooperatora łączności dalekiego zasięgu LRC mają w tej kwestii wiele wątpliwości.

Po pierwsze, pierwszeństwo w potwierdzaniu alarmowania na DSC ma tylko stacja nadbrzeżna. Przypominam, że takie potwierdzenie alarmowania wysłane przez DSC eliminuje automatycznie powtarzanie alarmowania w niebezpieczeństwie ze stacji zagrożonej (wysyłane co ok. 3,5-4,5 min).

W zakresie VHF i MF stacje statkowe mogą nadać potwierdzenie odbioru alarmowania tylko po upływie 5 minut od odebraniu alarmowania i tylko na fonii. W drodze wyjątku, po uzgodnieniu i na wyraźną prośbę stacji nadbrzeżnej można nadać potwierdzenie na DSC w celu przerwania powtórnego nadawania alarmowania przez stację zagrożoną.

W zakresie HF mamy do czynienia z dużo większymi odległościami, wynikającymi z zasięgu radiostacji pracujących na falach krótkich. Czyli, nasza radiostacja HF-DSC może odebrać alarmowanie od innego statku, znajdującego się setki mil od nas. Dlatego statki odbierające alarmowanie na falach HF nie powinny nadawać potwierdzenia odbioru alarmowania na fonii i DSC. Zostawiamy to stacji nadbrzeżnej. Jeśli radiooperator odbiera ponowne alarmowanie DSC oraz nie słyszy dalszej korespondencji w niebezpieczeństwie na częstotliwości skojarzonej, powinien nadać pośrednie alarmowanie "DISTRESS RELAY" za pomocą DSC na falach krótkich do konkretnej stacji nadbrzeżnej lub RCC.

Jeśli statek jest w stanie pomóc, można poinformować o tym najbliższą SRS lub RCC. Ale, mówimy tu o odległościach od stacji zagrożonej do około 150 mil morskich. W innym wypadku należy unikać jakiejkolwiek korespondencji zakłócającej korespondencję w niebezpieczeństwie (przypominam: duże odległości)

Na koniec ważna sprawa. Na jakich częstotliwościach nadaje alarmowanie DSC HF i co to są częstotliwości skojarzone? Każda z 5 częstotliwości DSC HF ma przypisaną częśtotliwość radiotelefoniczną, na której prowadzona jest później korespondencja w niebezpieczeństwie. Oto one:

DSC w kHz RT w kHz   
4207,5 4125
6312 6215
8414,5 8291
12577 12290
16804,5 16420

 

 

« powrót

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

33 814 80 70

pn - pt  8:00 - 16:00
Kontakt telefoniczny

511 367 070

pn - pt  8:00 - 16:00

Opinie o naszej firmie i usługach

Jan Dobrogowski

Charter stara się, żeby morska edukacja jaką oferuje była najwyższej jakości

Szkoła żeglarstwa Charter wyróżnia się tym wśród wielu innych szkół, że niestrudzenie stara się zapewnić wysoką jakość szkoleń. Jej twórcom, Kasi i Peterowi zależy na tym, żeby z kursantów zrobić żeglarzy, zarazić pasją i przekazać solidną wiedzę, która daje podstawy, żeby z czasem samodzielnie prowadzić łódki po morzu czy jeziorze.  

Często się słyszy, że po rozluźnieniu systemu stopni żeglarskich w Polsce, ich wartość dramatycznie spadła. Problemem nie jest jednak zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej, jaka jest przewidziana na sternika morskiego, czy inny stopień. Problemem jest podejście wielu szkół, które rozdają patenty jak confetti. Jeśli chcecie wydać pieniądze i dostać ładny, bardzo drogi i zupełnie “pusty”  plastik z PZŻ -  ta szkoła nie jest dla Was.    

Charter nie udaje, że można zostać “kapitanem w weekend” – bo nie można. Zamiast tego Charter stara się, żeby morska edukacja jaką oferuje była najwyższej jakości. I to w rozsądnych ramach czasowych i za przyzwoita cenę.

Tak jak w każdej renomowanej szkole czy instytucji na świecie, w Charterze możliwe jest nie zdać na patent (co już jest rekomendacją samą w sobie), ale Kasia i Peter oraz ich instruktorzy angażują się osobiście w to, żeby tak Was przygotować do egzaminu, że nie dość, że zdanie staje się możliwe, to czyni z Was żeglarzy. Daje Wam pewność siebie na wodzie i przygotowuje do samodzielnego pływania z rodziną lub pływania wyprawowego. Miarą ich zaangażowania jest fakt, że jeśli na egzaminie powinie Wam się noga, Charter umożliwi Wam wzięcie udzilłu w szkoleniu jeszcze raz - za darmo.

Miałem przyjemność pływać z ludźmi po kursach Charter’a  - wiedza co robią! Zdecydowanie rekomenduje tę szkołę" 

 

Czarter jachtu chorwacja
Księgarnia morska
ISSA - Federacja Szkół Żeglarskich
STCW.pl
Czas na MOLO
AUTOTEST
Marina Karsibór