Znajdź nas na Facebooku

Baza wiedzy - Żegluga pośród paragrafów

 

Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia członków załóg jachtów komercyjnych oraz warunków ich uzyskiwania

Rozporządzenie określa:
1) wymagane dla członków załóg jachtów komercyjnych kwalifikacje i przeszkolenia według Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. poz. 201 i 202, z 1999 r. poz. 286 oraz z 2013 r. poz. 1092), zwanej dalej „Konwencją STCW”, oraz warunki ich uzyskiwania;
2) tryb oraz szczegółowe kryteria uznawania ośrodków szkolących załogi jachtów komercyjnych oraz sposób prowadzenia audytów tych ośrodków;

Czytaj więcej »

Zmiana regulaminu dotyczącego przyznawania patentów motorowodnych na podstawie uprawnień zawodowych

24.01.2018 roku Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego opublikował nowy "regulamin dotyczącego przyznawania patentów motorowodnych na podstawie uprawnień zawodowych". Wynika z niego jasno, że staż potrzebny do otrzymania patentu Motorowodnego Sternika Morskiego czy Kapitana Motorowodnego, musi obywać się wyłącznie na jednostkach przeznaczonych do uprawiania turystyki wodnej.

Czytaj więcej »

Artykuł 37a Ustawy o Żegludze Śródlądowej z dnia 21 grudnia 2000 roku wraz z późniejszymi zmianami

Warunki prowadzenia statków do uprawiania turystyki wodnej, dokument kwalifikacyjny
1. Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji, zwane dalej "uprawianiem turystyki wodnej", wymaga:
     1) posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa;
     2) przestrzegania zasad bezpieczeństwa przy uprawianiu turystyki wodnej.

2. Przepisy ust. 1 dotyczą statków przeznaczonych do uprawiania turystyki wodnej:
     1) o napędzie żaglowym (jachtów żaglowych), które mogą być wyposażone w pomocniczy napęd mechaniczny;
     2) o napędzie mechanicznym (jachtów motorowych), w tym także skuterów wodnych, łodzi pneumatycznych i poduszkowców;
     3) o napędzie innym niż żaglowy lub mechaniczny.

Czytaj więcej »

Przewodnik dla żeglarzy i armatorów jachtów

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opublikowało "Przewodnik dla żeglarzy i armatorów jachtów". Celem publikacji jest ułatwienie poruszania się w obowiązujących normach prawnych i ich praktycznym stosowaniu.

W przewodniku tym znajdziemy takie zagadnienia jak: oznakowania jednostki, informacje dotyczące jej rejestracji, bezpieczeństwa, wymagania techniczne, przeglądy, wykazy aktów prawnych i wiele, wile innych bardzo przydatnych informacji.

Czytaj więcej »

Nowe przepisy dotyczące inspekcji jachtów morskich

Już od dwóch dni obowiązują nowe zasady w sprawie inspekcji jachtów morskich, instrukcji bezpieczeństwa jachtu morskiego i wzoru kart bezpieczeństwa jachtu morskiego. Normy weszły w życie 21 września 2016 roku i są określone przez rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 sierpnia 2016r. /Dz. U. 2016 poz. 1407/

Czytaj więcej »

Wymiana patentów żeglarskich i motorowodnych

W związku ze zmianą uprawnień oraz stopni żeglarskich i motorowodnych zachęcamy do wymiany patentów na nowe.
Aby tego dokonać należy uzupełnić wymagane dokumenty i przesłać je odpowiednio do Polskiego Związku Żeglarskiego lub Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego.

Czytaj więcej »

Przepisy dotyczące rejestracji sprzętu do połowu ryb

Do Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego często napływały pytania dotyczące kwestii rejestracji sprzętu do połowu ryb. W związku z tym PZMiNW zwrócił się z prośbą o interpretację obowiązujących przepisów do Departamentu Rybołówstwa Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Czytaj więcej »

Jacht komercyjny

Do dnia 25 kwietnia 2013 r., na podstawie art. 70 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, zostanie wydane rozporządzenie określające minimalne wymagania dla członków załóg jachtów komercyjnych, które określi m.in. jakie dodatkowe przeszkolenia według Konwencji STCW będą wymagane od skiperów jachtów komercyjnych prócz patentów żeglarskich (np. kurs indywidualnych technik ratunkowych, pierwszej pomocy medycznej, przeciwpożarowy) oraz jakie kwalifikacje powinien posiadać członek załogi jachtu komercyjnego. Przepisy będą przewidywać odmienne regulacje w odniesieniu do jachtów szkoleniowych

Czytaj więcej »

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

33 814 80 70

pn - pt  8:00 - 16:00
Kontakt telefoniczny

511 367 070

pn - pt  8:00 - 16:00

Opinie o naszej firmie i usługach

Jan Dobrogowski

Charter stara się, żeby morska edukacja jaką oferuje była najwyższej jakości

Szkoła żeglarstwa Charter wyróżnia się tym wśród wielu innych szkół, że niestrudzenie stara się zapewnić wysoką jakość szkoleń. Jej twórcom, Kasi i Peterowi zależy na tym, żeby z kursantów zrobić żeglarzy, zarazić pasją i przekazać solidną wiedzę, która daje podstawy, żeby z czasem samodzielnie prowadzić łódki po morzu czy jeziorze.  

Często się słyszy, że po rozluźnieniu systemu stopni żeglarskich w Polsce, ich wartość dramatycznie spadła. Problemem nie jest jednak zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej, jaka jest przewidziana na sternika morskiego, czy inny stopień. Problemem jest podejście wielu szkół, które rozdają patenty jak confetti. Jeśli chcecie wydać pieniądze i dostać ładny, bardzo drogi i zupełnie “pusty”  plastik z PZŻ -  ta szkoła nie jest dla Was.    

Charter nie udaje, że można zostać “kapitanem w weekend” – bo nie można. Zamiast tego Charter stara się, żeby morska edukacja jaką oferuje była najwyższej jakości. I to w rozsądnych ramach czasowych i za przyzwoita cenę.

Tak jak w każdej renomowanej szkole czy instytucji na świecie, w Charterze możliwe jest nie zdać na patent (co już jest rekomendacją samą w sobie), ale Kasia i Peter oraz ich instruktorzy angażują się osobiście w to, żeby tak Was przygotować do egzaminu, że nie dość, że zdanie staje się możliwe, to czyni z Was żeglarzy. Daje Wam pewność siebie na wodzie i przygotowuje do samodzielnego pływania z rodziną lub pływania wyprawowego. Miarą ich zaangażowania jest fakt, że jeśli na egzaminie powinie Wam się noga, Charter umożliwi Wam wzięcie udzilłu w szkoleniu jeszcze raz - za darmo.

Miałem przyjemność pływać z ludźmi po kursach Charter’a  - wiedza co robią! Zdecydowanie rekomenduje tę szkołę" 

 

Czarter jachtu chorwacja
Księgarnia morska
ISSA - Federacja Szkół Żeglarskich
STCW.pl
Czas na MOLO
Marina Karsibór