Znajdź nas na Facebooku

Magiczne obszary

 

Magiczne obszary

Wszystkie urządzenia radiowe, podsystemy składowe i inne elementy systemu GMDSS posiadają różne właściwości. Kluczową sprawą jest zasięg i rodzaj transmitowanych sygnałów. Dlatego nie jest możliwe zastosowanie jednego urządzenia, które zapewni nam nieprzerwaną i skuteczną łączność z brzegiem, czyli podstawową funkcję systemu GMDSS.

Biorąc pod uwagę powyższe założenie, wyposaża się statki w urządzenia radiowe w zależności od obszaru morskiego, w którym statek/jacht będzie żeglował. W systemie GMDSS wyróżniamy następujące obszary:

A1 - obszar morski, znajdujący się w zasięgu radiotelefonicznym przynajmniej jednej stacji nadbrzeżnej pracującej w paśmie morskim VHF, z którego możliwa jest ciągła i skuteczna łączność alarmowa za pomocą DSC na kanale 70 (156,525 MHz). Obszar ten jest wyznaczony przez administrację kraju nadbrzeżnego. W przybliżeniu przyjmuje się, że zasięg pokrycia obszaru A1 wynosi 20-30 mil morskich. Jest on wyznaczany dla każdej stacji nadbrzeżnej indywidualnie.

A2 - obszar morski (z wyłączeniem obszaru A1), znajdujący się w zasięgu przynajmniej jednej stacji nadbrzeżnej pracującej w paśmie morskim MF, z którego możliwa jest ciągła i skuteczna łączność alarmowa za pomocą DSC na częstotliwości 2187,5 kHz. Obszar ten jest wyznaczony przez administrację kraju nadbrzeżnego. W przybliżeniu przyjmuje się, że zasięg pokrycia obszaru A2 wynosi około 150 mil morskich. Jest on wyznaczany indywidualnie dla stacji nadbrzeżnej.

A3 - obszar morski (z wyłączeniem obszaru A1 i A2), znajdujący się w zasięgu satelitów geostacjonarnych systemu INMARSAT, z którego możliwa jest ciągła i skuteczna łączność alarmowa za pomocą terminalu INMARSAT. W przybliżeniu przyjmuje się, że zasięg pokrycia obszaru A3 zawiera się między 70N do 70S szerokości geograficznej.

A4 - jest to obszar znajdujący się poza obszarami A1, A2 i A3.

 

« powrót

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas

33 814 80 70

pn - pt  8:00 - 16:00
Kontakt telefoniczny

511 367 070

pn - pt  8:00 - 16:00

Opinie o naszej firmie i usługach

Jacek

Z każdego rejsu wrócałem z kolejną porcją wiedzy i żeglarskiego doświadczenia, a z ostatniego również ze zdanym egzaminem

Z Charterem byłem na trzech rejsach. Późno wrześniowa, nieprzegrzana i niezatłoczona Chorwacja. Morze Północne z Londynem i Amsterdamem oraz urokliwymi portami południowej Anglii oraz Holandii. Rozfalowany Bałtyk, na którym nieźle potrafi przywiać, z przelotem na Bornholm.
Z każdego rejsu wróciłem z kolejną porcją wiedzy i żeglarskiego doświadczenia, a z ostatniego również ze zdanym egzaminem. Firmę cenię za profesjonalną obsługę i przyjazną atmosferę, a przede wszystkim za rzetelność. Wszystko jest bardzo dobrze zorganizowane i przy tym można bezpiecznie zaplanować budżet, już żadne dodatkowe wydatki nie będą potrzebne. Wszystko jest w cenie. Takie żeglarskie all inclusive

 

Czarter jachtu chorwacja
Księgarnia morska
ISSA - Federacja Szkół Żeglarskich
STCW.pl
Czas na MOLO
AUTOTEST
Marina Karsibór