Flagowy podwójny

AKADEMIA PANA SUPEŁKA cz.35
Flagowy podwójny

Jesień już za oknem, ale dobre humory w Akademii Pana Supełka dalej dopisują. A to tylko dlatego, że i w tak ponurym czasie jakim jest jesień, nie szykujemy się do zimowego snu, ale ciężko pracujemy, aby w przyszłym sezonie być gotowym do dalekiej podróże na naszych ukochanych jachtach.

Dlatego też w tak piękny jesienny dzień, Pan Supełek przedstawia Wam kolejny bardzo przydatny węzeł: FLAGOWY PODWÓJNY.

Węzeł ten jest bardzo podobny w wykonaniu do węzła bramszotowego. Przy czym jedyną różnicą jest drugie przeplecenie, które w węźle flagowym podwójnym, wykonujemy końcówką drugiej liny - uformowaną w hak.

Zastosowanie tego węzła jest takie same jak węzła flagowego, którego mieliście już okazję poznać wcześniej - gdy lina wiązana jest mniejszej średnicy niż lina tworząca ucho.

Jeżeli chodzi o węzeł flagowy - jest on bardziej pewniejszy niż wspomniany węzeł flagowy - może przenieść większe obciążenia.

Należy pamiętać, aby lina węzła przeciągana przez hak, który nie jest wiązany na kauszy, lub pętli na końcu liny, poszła nad jego "ostrzem", a nie nad "trzonem"- biegową pierwszej liny.

Jeżeli chcecie wypróbować swoje umiejętności w praktyce, zapraszamy Was serdecznie na nasze kursy - sternika motorowodnego, więcej szczegółów znajdziecie na naszej stronie internetowej.